Nieuws

Colruyt meest klantvriendelijke bedrijf van België

Antwerpen, 9 juni 2020 – door middel van ons onderzoek bij 4.210 Belgen is Colruyt verkozen tot meest klantvriendelijke bedrijf van België voor 2020. Delhaize en Rituals werden respectievelijk tweede en derde. Het is de tweede keer dat deze publieksprijs uitgereikt werd.

Naast het meest klantvriendelijke bedrijf in het algemeen werd ook op zoek gegaan naar de meest klantvriendelijke bank, telecomoperator, verzekeraar, energieleverancier en retailer. Bij de banken kwam Argenta als winnaar uit de bus, terwijl bij de telecomoperatoren Orange de eerste plek claimde. Argenta mag zich ook een jaar lang de meest klantvriendelijke verzekeraar noemen en binnen de energiesector prijkt Mega bovenaan. De eerste plek in de categorie retail ging naar eindwinnaar Colruyt.

De winnaars

Top drie Meest Klantvriendelijke Bedrijf van België:

  1. Colruyt
  2. Delhaize
  3. Rituals

Top drie Meest Klantvriendelijke Bank in België:

  1. Argenta
  2. KBC
  3. Belfius

Top drie Meest Klantvriendelijke Energieleverancier:

  1. Mega
  2. Elegant
  3. Engie

Top drie Meest Klantvriendelijke Telecomoperator:

  1. Orange
  2. Proximus
  3. Telenet

Top drie Meest Klantvriendelijke Verzekeraar:

  1. Argenta
  2. Touring
  3. Ethias

Top drie Meest Klantvriendelijke Retailer:

  1. Colruyt
  2. Delhaize
  3. Rituals

Het meest klantvriendelijke bedrijf van België

Waarom halen sommige bedrijven meer waarde uit hun klantbeleving? In een recent onderzoek van het consultancybureau goCX kwam naar voren dat klantvriendelijke bedrijven een gestructureerde customer experience aanpak hebben. Zo zien zij dat 70% van de bedrijven in de top 10 van de meest klantvriendelijke bedrijven een specifieke customer experience rol in de organisatie hebben, in tegenstelling tot slechts 20% bij de slechtst presterende bedrijven.

Download nu de whitepaper en lees alles over het onderzoek naar het meest klantvriendelijke bedrijf van België, het rapport met de resultaten, wat een merkwaardige customer experience is, en hoe jij je organisatie klantgerichter kan maken.

We houden rekening met je privacy. Om je aanvraag op te volgen, kunnen we je gegevens opslaan en voegen we je mogelijk toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met je gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo

    Je naam (verplicht)

    Je e-mailadres (verplicht)

    Je telefoonnummer