Antwerpen, 9 juni 2020 – door middel van ons onderzoek bij 4.210 Belgen is Colruyt verkozen tot meest klantvriendelijke bedrijf van België voor 2020. Delhaize en Rituals werden respectievelijk tweede en derde. Het is de tweede keer dat deze publieksprijs uitgereikt werd.
Naast het meest klantvriendelijke bedrijf in het algemeen werd ook op zoek gegaan naar de meest klantvriendelijke bank, telecomoperator, verzekeraar, energieleverancier en retailer. Bij de banken kwam Argenta als winnaar uit de bus, terwijl bij de telecomoperatoren Orange de eerste plek claimde. Argenta mag zich ook een jaar lang de meest klantvriendelijke verzekeraar noemen en binnen de energiesector prijkt Mega bovenaan. De eerste plek in de categorie retail ging naar eindwinnaar Colruyt.
De winnaars
Top drie Meest Klantvriendelijke Bedrijf van België:
- Colruyt
- Delhaize
- Rituals
Top drie Meest Klantvriendelijke Bank in België:
- Argenta
- KBC
- Belfius
Top drie Meest Klantvriendelijke Energieleverancier:
- Mega
- Elegant
- Engie
Top drie Meest Klantvriendelijke Telecomoperator:
- Orange
- Proximus
- Telenet
Top drie Meest Klantvriendelijke Verzekeraar:
- Argenta
- Touring
- Ethias
Top drie Meest Klantvriendelijke Retailer:
- Colruyt
- Delhaize
- Rituals